05.12.2019 // Сніданок: Вареники ліниві з сметаною, батон з маслом, какао з молоком. // Обід: Суп болгарський, гуляш курячий, картопляне пюре, компот із сухофруктів, хліб. // Полуденок: Каша молочна вівсяна,батон з маслом, чай.

Щоб адаптація пройшла легко

ЯК ГОТУВАТИ ДИТИНУ ДО ВІДВІДУВАННЯ ДИТЯЧОГО САДКА

  1. Не обговорювати при малечі проблеми, пов’язані з дит.садком.
  2. Не слід віддавати маля до дит.садка у розпалі кризи трьох років.
  3. Довідайтеся заздалегідь про всі нові моменти в режимі дня дит.садка і ввести їх у режим дня дитини вдома.
  4. Якомога раніше познайомити малюка із дітьми у дитячому садку та вихователями групи, в яку він незабаром прийде. Дитині важливо показати, як ввечері дітей забирають додому і наголосити, що тут нікого не залишають і вихователь теж іде додому. Це дасть усвідомлення того, що перебування в новому, незнайомому місці є тимчасовим, а ввечорі всіх обов’язково забирають.
  5. Дайте дитині позитивну перспективу: садочок є винагородою для найкращих дітей, розкажіть про свій позитивний досвід і обов’язково про найприємніші спогади.
  6. Повідомте персонал ДНЗ про звички та вподобання Вашого малюка, про особливості здоров»я і поведінки.
  7. Розширюйте коло близьких людей, які приводять дитину в дит.садок. Це полегшує прощання.
  8. Формуйте всі необхідні навички самообслуговування, привчайте до елементарних обов’язків.
  9. Дозвольте брати з собою улюблену іграшку і «ходити» їй в садок разом з дитиною, цікавлячись, як вона провела день. Завдяки такому другу Ви полегшите самопочуття дитини , адже частинка дому завжди поряд, та зможете дізнатись про думки малюка
  10. Ні в якому разі не погрожуйте дит.садком
  11. Увесь час пояснюйте малюку, що Ви його як і раніше любите, просто він уже подорослішав.
  12. Усвідомте, що Ваше власне переживання передається дитині, тому починайте дивитись на неї іншими очима. Вона вже доросла! В ній зростає особистість!

ПАМ»ЯТКА  ДЛЯ БАТЬКІВ З АДАПТАЦІЇ

Безперечно, що час перебування кожної дитини в садку в період адаптації є індивідуальним. Однак орієнтовно можна запропонувати наступні дії. 

ПРИБЛИЗНА СХЕМА:

1-2 день – 1-2 години. Краще почати зі спільної прогулянки  разом із всіма дітьми  і піти додому обідати. Знаходитись з дитиною в групі, годувати її, залишати спати не варто. Дитина повинна знати, що це функція вихователя.

3-6 день – забирайте дитину відразу ж після обіду, до сну. Прийдіть заздалегідь, зачекайте, щоб дитина Вас не бачила. Не запізнюйтесь, адже для малюка це час тривоги в очікуванні.

З вівторка другого тижня (після вихідних , в понеділок – ніжний графік) малюка можна залишити на сон і забрати після полуденка.

І лише з третього тижня можна залишати дитину на цілий день.

 Така лінія поведінки доречна для дітей, які найлегше проходять адаптацію.

Після перерви у відвідуванні садочка по хворобі теж варто повернутися до неповного дня та зменшити тривалість перебування дитини у закладі, поступово надолуживши поспіль.

Готуємось до школи

Створення позитивного ставлення

до школи у дошкільника

  1. Найкраще розпочати підготовку до школи з ігор, під час яких дитина набуває нових знань, умінь і навичок, а також розвиває свої здібності. Мова ігор дуже добре зрозуміла дитині.
  2. Прагніть не створювати у дитини враження, що заняття та ігри з нею є сенсом вашого життя, тому грайтеся з малюком, наприклад, під час приготування вечері на кухні («Чого не стало?», «Що змінилося?», «Назви всі предмети на столі одним словом», «Чому одні продукти кладемо в першу шафу, а інші – у другу?» тощо), по дорозі в дитячий садок, у машині, в автобусі («Слова-міста», «Назви одним словом», «Я знаю п’ять назв квітів, посуду, меблів…» тощо).
  3. Заняття вимагають систематичності: 10-15 хвилин щодня дадуть кращий результат, аніж година-дві у вихідні.
  4. Не забувайте оцінювати успіхи дитини, а при невдачах підбадьорюйте її дії словами: «Давай спробуємо разом, я впевнена все вийде», «Якби ти зробив так (показ, пояснення), то було б іще краще».
  5. Діти емоційно чуйні, тому якщо вам не хочеться грати в якусь гру, або ви погано почуваєтеся, то краще відкласти заняття. З поганим настроєм, над силу не грайтеся з дитиною. Ігрове спілкування має бути цікавим і для вас, і для неї.
  6. Сходіть з дитиною в школу, де вона вчитиметься, покажіть їй, де роздягальня, їдальня, туалет.
  7. Розповідайте дитині про розпорядок дня у школі, про те, чим займаються діти під час уроку, в яких випадках можна звернутися до вчителя.
  8. Поділіться власним досвідом шкільного життя, звичайно, якщо він позитивний («Коли я вперше прийшов у школу, я теж не знав, а потім учителька нам показала, розповіла»), розкажіть про смішний випадок на уроці.
  9. Читайте розповіді про школу, школярів, учителів.
  10. Прагніть створити у дитини адекватне, об’єктивне уявлення про школу і навчання, не ідеалізуючи, але й не залякуючи майбутнього учня. Адже відоме перестає бути незрозумілим, таким, що турбує і лякає!

Зменшуємо тривожність

Для батьків любов виражається в турботі (нагодувати, одягти тощо), а для дитини – це насамперед підтримка. Тому треба частіше говорити дітям про вашу любов до них. Дуже важливий тактильний контакт – ніжний дотик. Коли ви обіймаєте дитину, тримаєте її на руках або просто торкаєтеся її плеча, ви краще будь – яких слів говорите їй про свої почуття.  Потрібно щодня приділяти дітям “неформальну” увагу. На розмову можна виділити хвилин 15 – 20, і краще, якщо це буде час, наприклад, перед сном. Малюк заспокоїться, коли зрозуміє, що в нього є можливість розповісти батькам про себе. Цей час сприяє налагодженню тісного контакту з дитиною, зняттю нервового напруження . Це чудова нагода компенсувати Вашу розлуку  спільно прочитаною перед сном казочкою, або , навіть, мовчки обійнявшись.

Емоційний комфорт дитини напряму залежить від емоційного благополуччя в сім'ї . Якщо батьки гнучко і впевнено поводяться у взаємодії з дитиною, у неї майже не виникає тривожних проявів у поведінці. Малюк як лакмусовий папірець відображає внутрішньосімейні  відносини. Дуже добре це проявляється в дитячих малюнках. Весь емоційний світ у кольорах та розмаїттях.   Малювання, ігри з водою, піском, ліплення , будь яка продуктивна творча діяльність допомагає подолати внутрішній дискомфорт.

Отже, допомогти дитині підвищити впевненість у собі та своїх внутрішніх силах можна, діючи у трьох напрямках :

  • підвищити самооцінку дитини;
  • навчити дитину керувати її поведінкою;
  • навчити дитину розслаблятися.

Підвищення самооцінки – щоденна цілеспрямована праця. Звертайтеся до дитини на ім'я, хваліть її навіть за незначні досягнення, відзначайте їх у присутності інших, однак обов’язково пояснюйте, за що хвалите. Похвала має бути щирою, адже діти тонко відчувають лицемірство.

Навчити дитину керувати її поведінкою  - досягнення дитини треба порівнювати з її власними результатами, а не орієнтуватись на досягнення інших. Рольові ігри, у яких дитина грає роль дорослого, а доросий – дитину, дають змогу висловити власні емоції малюка. Рухливі ігри дають змогу зняти напруження.

Навчити дитину розслаблятися – допомагають ігри на тілесний контакт.

Пам”ятка турботливим батькам

Збережіть психічне здоров”я дитини

  1. Створіть вдома спокійну, дружню атмосферу. За необхідності робіть дитині зауваження коректно, не підвищуючи тону.
  2. Будуйте взаємини з дитиною на основі взаємоповаги і взаєморозуміння. Прислухайтеся до думки дитини, давайте їй змогу вільно висловлюватися.
  3. Всановіть чіткі вимоги й будьте послідовними.
  4. Будьте терплячими. Контролюйте негативні емоції.
  5. Заохочуйте допитливість дитини, збагачуйте розвивальне предметно-ігрове середовище сюжетними іграшками,  книгами, настільними іграми тощо. По змозі виділіть для дитини окрему кімнату або влаштуйте дитячий куточок у загальній кімнаті.
  6. Поважайте дитину, вірте в її можливості, створюйте умови для її всебічного розвитку. Разом із дитиною відвідуйте дитячі вистави, переглядайте розвивальні телепередачі, читайте художню літературу. Обов”язково обговорюйте, аналізуйте отриману інформацію.
  7. Розвивайте в дитини впевненість, активність, адекватну самооцінку. Хваліть дитину. Не залишайте непоміченими вияви самостійності, зусилля дитини.

Щоб дитина відчувала психологічний комфорт, необхідно:

  • дозволяти їй відмовлятися робити те, що не подобається, уникати примусу;
  • надавати дитині вільний час, який вона може витрачати на власний розсуд;
  • давати змогу завершити розпочату справу й побачити результат своєї діяльності;
  • забезпечувати спокій удома, уникати криків, рвучких жестів, наказів, принизливих, недоброзичливих висловлювань;
  • створювати варіативне середовище, давати дитині змогу вільно рухатись, обирати справу до душі, а за потреби – побути на самоті;
  • уникати надмірної опіки;
  • стимулювати бажання самостійно виявляти творчість, ініціативу.

Правила поведінки з тривожними дітьми:

  1. Уникайте змагань і будь-яких видів робіт, що вимагають швидкості.
  2. Не порівнюйте дитину з іншими.
  3. Частіше використовуйте тілесний контакт, вправи на релаксацію.
  4. Сприяйте підвищенню самооцінки дитини, частіше хваліть її, але так, щоб вона знала, за що.
  5. Частіше звертайтесь до дитини на імя.
  6. Демонструйте зразки упевненої поведінки, будьте у всьому прикладом для дитини.
  7. Не предявляйте до дитини завищених вимог.
  8. Будьте послідовні у вихованні дитини.
  9. Робіть дитині якомога менше зауважень.
  10. Використовуйте покарання лише в крайніх випадках.
  11. Не принижуйте дитину, караючи

Правила поведінки з агресивними дітьми:

  1. Бути уважним до потреб дитини.
  2. Демонструвати модель неагресивної поведінки.
  3. Бути послідовним у покараннях дитини, карати за конкретні вчинки.
  4. Покарання не повинні принижувати дитини.
  5. Навчати прийнятним способам виразу гніву.
  6. Надавати дитині можливість проявляти гнів безпосередньо після фруструючої події.
  7. Навчати розпізнавати власний емоційний стан і стан людей.
  8. Розвивати здібність до емпатії.
  9. Розширювати поведінковий репертуар дитини.
  10. Відпрацьовувати навички реагування в конфліктних ситуаціях.
  11. Учити брати відповідальність на себе.

 

Практичний психолог                                                К.С.Якимчук

Якщо сподобалась сторінка, не забудь поділитися в соціальних мережах